Premi per i libri di AlanEngland
Premi assegnati ai libri nella biblioteca di AlanEngland
Riassunto: 1,147 Premi e riconoscimenti
- Jeruzalem di Gonc ʹalo M. Tavares (2005)
A 'decolonised' syllabus by The Guardian
1,000 Books to Read Before You Die Page-A-Day Calendar
- Akenfield di Ronald Blythe (2021)
- The alchemist di Paulo Coelho (2021)
- Beminde di Toni Morrison (2021)
- Archief van verloren kinderen di Valeria Luiselli (2021)
- De jongen in de gestreepte pyjama di John Boyne (2021)
- De vliegeraar di Khaled Hosseini (2021)
- De god van kleine dingen di Arundhati Roy (2021)
- De ondergrondse spoorweg di Colson Whitehead (2021)
- De h is van havik di Helen Macdonald (2021)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (2021)
- Lincoln in de Bardo di George Saunders (2021)
- Middernacht op Sicilie di Peter Robb (2021)
- Middernacht op Sicilië di Peter Robb (2021)
- De bekende wereld di Edward P. Jones (2021)
- Mijn jaar van rust en kalmte di Ottessa Moshfegh (2021)
- De geschikte jongen di Vikram Seth (2021)
- Sophie's keuze di William Styron (2021)
- De schreeuw van het lam di Thomas Harris (2021)
- Het lied van de geesten di Jesmyn Ward (2021)
- Stoner di John Williams (2021)
- De weg di Cormac McCarthy (2021)
- Swamplandia! di Karen Russell (2021)
- Swing time di Zadie Smith (2021)
- In het oude hotel di Joseph Mitchell (2021)
- We hebben nieuwe namen nodig di NoViolet Bulawayo (2021)
10 Essential 21st-Century Spanish-Language Books
10 great Lancashire themed books
100 best books according to Dystopia
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (40)
- Het slot di Franz Kafka (15)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (39)
- Catch 22 di Joseph Heller (75)
- Fight Club di Chuck Palahniuk (46)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (10)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (63)
- De naam van de roos di Umberto Eco (94)
- Kind onder kannibalen di Charles Bukowski (93)
- Postkantoor di Charles Bukowski (89)
- Het proces di Franz Kafka (2)
- Een vloog over het koekoeksnest di Ken Kesey (4)
- On the road di Jack Kerouac (53)
- Trainspotting di Irvine Welsh (51)
100 Best Books by Women Writers in Translation
- De geniale vriendin di Elena Ferrante
- De jaren di Annie Ernaux
- Het huis met de geesten di Isabel Allende
- De nachtploeg di Natsuo Kirino
- Het einde van de rode mens di Svetlana Alexijevitsj
- De vegetariër di Kang Han
- Het leven van Vernon di Virginie Despentes
100 Best Books of 2010-2015 by The Oyster Editors
- De tijgervrouw van Galina di Téa Obreht
- Amerikanah di Chimamanda Ngozi Adichie
- De geniale vriendin di Elena Ferrante
- Verloren vrouw di Gillian Flynn
- Het boek Henry di Hilary Mantel
- Open stad di Teju Cole
- Zo raak je haar kwijt di Junot Díaz
- De zoon di Philipp Meyer
- Vergeten reus di Kazuo Ishiguro
- Een meisje is maar half af di Eimear McBride
- Lieveheersvogel di James McBride
- Thuis di Toni Morrison
- Vrijheid di Jonathan Franzen
- NW di Zadie Smith
- Een hologram voor de koning di Dave Eggers
- Het meisje in de trein di Paula Hawkins
- Skippy tussen de sterren di Paul Murray
- Swamplandia! di Karen Russell
- Bezoek van de knokploeg di Jennifer Egan
- Als je het licht niet kunt zien di Anthony Doerr
- Leven na leven di Kate Atkinson
The 100 best books of the 21st century by The Guardian
- De geniale vriendin di Elena Ferrante (11)
- Verloren vrouw di Gillian Flynn (65)
- Wolkenatlas di David Mitchell (9)
- Kwaad bloed di Lorna Sage (89)
- Het ware verhaal van de Kelly-bende di Peter Carey (53)
- Brooklyn di Colm Tóibín (51)
- Het complot tegen Amerika di Philip Roth (12)
- De correcties di Jonathan Franzen (16)
- Witte tanden di Zadie Smith (39)
- Kroniek van een schandaal di Zoë Heller (70)
- De ondergrondse spoorweg di Colson Whitehead (30)
- Dagen zonder eind di Sebastian Barry (74)
- Oogst di Jim Crace (81)
- De verliefden di Javier Marías (69)
- Vingervlug di Sarah Waters (14)
- Een klein leven di Hanya Yanagihara (96)
- Een klein leven di Hanya Yanagihara (96)
- Hoogteverschillen di Julian Barnes (45)
- Een halve gele zon di Chimamanda Ngozi Adichie (10)
- Laat me nooit alleen di Kazuo Ishiguro (4)
- Waarom gelukkig zijn als je normaal kunt zijn? di Jeanette Winterson (49)
- Normale mensen di Sally Rooney (25)
- De weg di Cormac McCarthy (17)
- Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht di Mark Haddon (19)
- Het einde van de rode mens di Svetlana Alexijevitsj (3)
- Bezoek van de knokploeg di Jennifer Egan (24)
- Klein eiland di Andrea Levy (52)
- Mannen die vrouwen haten di Stieg Larsson (98)
- Leven na leven di Kate Atkinson (20)
100 Best Horror Books of All Time
- Beminde di Toni Morrison (1987)
- De schreeuw van het lam di Thomas Harris (1988)
- De weg di Cormac McCarthy (2006)
100 Best Novels in English Since 1900
- De naam van de wereld di Denis Johnson
- Catch 22 di Joseph Heller
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt
- Jazz di Tony Morrison
- De bekende wereld di Edward P. Jones
- Flauberts papegaai di Julian Barnes
- On the road di Jack Kerouac
- In ongenade di J.M. Coetzee
100 best novels of the 21st century according to Afisha magazine
- Wolkenatlas di David Mitchell
- Het ongrijpbare meisje di Mario Vargas Llosa
- De Rotters Club di Jonathan Coe
- De welwillenden di Jonathan Littell
- De vliegeraar di Khaled Hosseini
- Canada di Richard Ford
- De kaart en het gebied di Michel Houellebecq
- De correcties di Jonathan Franzen
- Dat wat overblijft di Tom McCarthy
- Over schoonheid di Zadie Smith
- Middlesex di Jeffrey Eugenides
- Extreem luid & ongelooflijk dichtbij di Jonathan Safran Foer
- Laat me nooit alleen di Kazuo Ishiguro
- Olive Kitteridge di Elizabeth Strout
- Lelieblank, scharlaken rood di Michel Faber
- Laat de aarde draaien di Colum McCann
- Shantaram di Gregory David Roberts
- De boekendief di Markus Zusak
- De weg di Cormac McCarthy
- De witte tijger di Aravind Adiga
- Leven na leven di Kate Atkinson
- Alsof het voorbij is di Julian Barnes
100 best novels written in English
- Het ware verhaal van de Kelly-bende di Peter Carey (100)
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (078)
- Catch 22 di Joseph Heller (080)
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie (091)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (072)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (012)
- Portnoy's klacht di Philip Roth (086)
- New Grub street di George Gissing (028)
- Overtocht naar India di E.M. Forster (048)
- On the road di Jack Kerouac (076)
- In ongenade di J.M. Coetzee (099)
100 books by foreign authors recommended for independent reading
- Het slot di Franz Kafka (54)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (24)
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera (65)
- De naam van de roos di Umberto Eco (95)
- Elementaire deeltjes di Michel Houellebecq (74)
- Een vloog over het koekoeksnest di Ken Kesey (83)
- In ongenade di J.M. Coetzee (76)
The 100 books every school-leaver ought to have read
100 Books in Literary Oregon, 1800-2000
100 books that everyone should read according to Dmitry Bykov
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- Het slot di Franz Kafka
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
100 Books That Shaped World History
- Beminde di Toni Morrison
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
- Catch 22 di Joseph Heller
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
100 Books to Read in a Lifetime
- De opwindvogelkronieken di Haruki Murakami
- Beminde di Toni Morrison
- Verloren vrouw di Gillian Flynn
- Belcanto di Ann Patchett
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- De as van mijn moeder di Frank MacCourt
- Catch 22 di Joseph Heller
- De correcties di Jonathan Franzen
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
- Een tijdelijk ongemak di Jhumpa Lahiri
- Portnoy's klacht di Philip Roth
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut
- Middlesex di Jeffrey Eugenides
- De wereld volgens Garp di John Irving
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood
- De boekendief di Markus Zusak
- De weg di Cormac McCarthy
- De vreemdeling di Albert Camus
- On the road di Jack Kerouac
- Leven na leven di Kate Atkinson
100 der besten Romane von den großen Erzählern des 20. Jahrhunderts
100 Essential New England Books
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz (34)
- De Da Vinci code di Dan Brown (76)
- Empire Falls di Richard Russo (9)
- Over schoonheid di Zadie Smith (18)
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt (81)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (61)
- Dagboek van een geisha di Arthur Golden (68)
- Olive Kitteridge di Elizabeth Strout (26)
- Bidden wij voor Owen Meany di John Irving (5)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (87)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (87)
- Sophie's keuze di William Styron (49)
- On the road di Jack Kerouac (46)
The 100 Favorite Novels of Librarians
- Beminde di Toni Morrison (14)
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (2)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (32)
- Catch 22 di Joseph Heller (19)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (6)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (3)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (75)
- De wereld volgens Garp di John Irving (18)
- De naam van de roos di Umberto Eco (33)
- Overtocht naar India di E.M. Forster (100)
- Bidden wij voor Owen Meany di John Irving (8)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (71)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (71)
- Sophie's keuze di William Styron (30)
100 German must-reads by Deutsche Welle
- De middagvrouw di Julia Franck (2007)
- Hool di Philipp Winkler (2016)
- In tijden van afnemend licht di Eugen Ruge (2011)
- De nazi en de kapper di Edgar Hilsenrath (1977)
- Alleen in Berlijn di Hans Fallada (1947)
- De pianiste di Elfriede Jelinek (1983)
- Het proces di Franz Kafka (1925)
- Het parfum di Patrick Süskind (1985)
- Nachttrein naar Lissabon di Pascal Mercier (2004)
- De voorlezer di Bernhard Schlink (1995)
100 Iconic Love Stories From Around the World
- Het eiland onder de zee di Isabel Allende (Haiti)
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz (Dominican Republic)
- Liefde kent veertig regels di Elif Shafak (Turkey)
Die 100 Lieblingsbücher der Wiener
- The alchemist di Paulo Coelho
- Het huis met de geesten di Isabel Allende
- De stad der blinden di José Saramago
- De as van mijn moeder di Frank MacCourt
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
- De Da Vinci code di Dan Brown
- De god van kleine dingen di Arundhati Roy
- De Ontdekking van de Hemel di Harry Mulisch
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera
- Kafka op het strand di Haruki Murakami
- Middlesex di Jeffrey Eugenides
- De wereld van Sofie di Jostein Gaarder
- De wereld volgens Garp di John Irving
- De naam van de roos di Umberto Eco
- De lange weg naar beneden di Nick Hornby
- Norwegian wood di Haruki Murakami
- Bidden wij voor Owen Meany di John Irving
- Het parfum di Patrick Süskind
- De regels van het ciderhuis di John Irving
- Nachttrein naar Lissabon di Pascal Mercier
- De New York trilogie di Auster Paul
- Elf minuten di Paulo Coelho
- Veronica besluit te sterven di Paulo Coelho
- Het leven van Pi di Yann Martel
- De voorlezer di Bernhard Schlink
- De Zahir di Paulo Coelho
Les 100 livres préférés des Français
- The alchemist di Paulo Coelho (33)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (66)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (21)
- In het paradijs voor de vrouw di Emile Zola (79)
- Het parfum di Patrick Süskind (35)
- Is dit een mens di Primo Levi (45)
- De vreemdeling di Albert Camus (30)
100 main Russian books of the 21st century according to Polk
Las 100 mejores novelas escritas en español durante el siglo XX
The 100 Most Influential Books Ever Written: The History of Thought from Ancient Times to Today
- Het proces di Franz Kafka (1925)
100 Must-Read Australian Books
- Het ware verhaal van de Kelly-bende di Peter Carey (Narrativa)
- Ontregeld di Charlotte Wood (Narrativa)
- Een fractie van het geheel di Steve Toltz (Narrativa)
- De klap di Christos Tsiolkas (Narrativa)
- De boekendief di Markus Zusak (YA)
- De smalle weg naar het verre noorden di Richard Flanagan (Narrativa)
100 Must-Read Classics By Women
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (1960)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (1847)
- De man die van kinderen hield di Christina Stead (1940)
100 Must-Read Memoirs by Bookriot
- De as van mijn moeder di Frank MacCourt
- Wilde zwanen di Jung Chang
- De h is van havik di Helen Macdonald
- Waarom gelukkig zijn als je normaal kunt zijn? di Jeanette Winterson
100 Must-Read Titles About Women’s History
100 novels according to the editors of "NG-Ex libris"
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (86)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (74)
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera (96)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (90)
- Het proces di Franz Kafka (50)
- On the road di Jack Kerouac (79)
100 novels that make you proud to be a Canadian
- Beer di Engel Marian
- Al wat schittert di Eleanor Catton
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood
- Kamer di Emma Donoghue
- De stenen dagboeken di Carol Shields
- Het leven van Pi di Yann Martel
100 лучших книг по версии журнала "Marie Claire"
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- Catch 22 di Joseph Heller
- De wereld volgens Garp di John Irving
- Alles is verlicht di Jonathan Safran Foer
- PAN di KNUT HAMSUN
- Het parfum di Patrick Süskind
- Een vloog over het koekoeksnest di Ken Kesey
- Zijde di Alessandro Baricco
- In ongenade di J.M. Coetzee
- Veronica besluit te sterven di Paulo Coelho
1000 Books to Read Before You Die
- De opwindvogelkronieken di Haruki Murakami
- 2666 di Roberto Bolaño
- Akenfield di Ronald Blythe
- Beminde di Toni Morrison
- De geniale vriendin di Elena Ferrante
- Verloren vrouw di Gillian Flynn
- Het ware verhaal van de Kelly-bende di Peter Carey
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- Het huis met de geesten di Isabel Allende
- De as van mijn moeder di Frank MacCourt
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
- De Da Vinci code di Dan Brown
- Catch 22 di Joseph Heller
- Witte tanden di Zadie Smith
- De god van kleine dingen di Arundhati Roy
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt
- De ondergrondse spoorweg di Colson Whitehead
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
- De verliefden di Javier Marías
- Een tijdelijk ongemak di Jhumpa Lahiri
- Jane Eyre di Charlotte Brontë
- De rode stoeltjes di Edna O'Brien
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut
- Een halve gele zon di Chimamanda Ngozi Adichie
- Middernacht op Sicilie di Peter Robb
- Middernacht op Sicilië di Peter Robb
- De wereld volgens Garp di John Irving
- De naam van de roos di Umberto Eco
- De avonturen van Oliver Twist di Charles Dickens
- Flauberts papegaai di Julian Barnes
- Overtocht naar India di E.M. Forster
- Het proces di Franz Kafka
- De rest van de dag di Kazuo Ishiguro
- De man die van kinderen hield di Christina Stead
- Sophie's keuze di William Styron
- Is dit een mens di Primo Levi
- De schreeuw van het lam di Thomas Harris
- De stenen dagboeken di Carol Shields
- Stoner di John Williams
- De nieuwe achternaam di Elena Ferrante
- Het verhaal van het verloren kind di Elena Ferrante
- Wie vlucht en wie blijft di Elena Ferrante
- De weg di Cormac McCarthy
- On the road di Jack Kerouac
- Bezoek van de knokploeg di Jennifer Egan
- In het oude hotel di Joseph Mitchell
- De zelfmoord van de meisjes di Jeffrey Eugenides
- Het leven van Pi di Yann Martel
- Wereld en wandel van Michael K di J. M. Coetzee
1000 лучших произведений мировой худ. литературы в русских переводах, рекомендованных для комплектования школьной библиотеки
- Spaar de spotvogel di Harper Lee
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
- Jane Eyre di Charlotte Brontë
- De naam van de roos di Umberto Eco
- De avonturen van Oliver Twist di Charles Dickens
- In het paradijs voor de vrouw di Emile Zola
- De zeven gehangenen di Leonid Nikolajevitsj Andrejev
1001 boeken die je gelezen moet hebben!
- De opwindvogelkronieken di Haruki Murakami (editie 2017)
- 2666 di Roberto Bolaño (editie 2017)
- Beminde di Toni Morrison (editie 2017)
- American psycho di Bret Easton Ellis (editie 2017)
- Amerikanah di Chimamanda Ngozi Adichie (editie 2017)
- De asielzoeker di Arnon Grunberg (editie 2017)
- Wachten op de barbaren di J.M. Coetzee (editie 2017)
- Wolkenatlas di David Mitchell (editie 2017)
- Scheepsberichten di Annie Proulx (editie 2017)
- Een samenzwering van idioten di John Kennedy Toole (editie 2017)
- Nooit meer slapen di Willem Frederik Hermans (editie 2017)
- De blinde uil di Sadegh Hedayat (editie 2017)
- Gloed di Sándor Márai (editie 2017)
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz (editie 2017)
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (editie 2017)
- Het huis met de geesten di Isabel Allende (editie 2017)
- Het slot di Franz Kafka (editie 2017)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (editie 2017)
- De cirkel di Dave Eggers (editie 2017)
- Wilde zwanen di Jung Chang (editie 2017)
- Catch 22 di Joseph Heller (editie 2017)
- De correcties di Jonathan Franzen (editie 2017)
- De Zwarte Dahlia di James Ellroy (editie 2017)
- Witte tanden di Zadie Smith (editie 2017)
- De god van kleine dingen di Arundhati Roy (editie 2017)
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt (editie 2017)
- De Ontdekking van de Hemel di Harry Mulisch (editie 2017)
- Kes di Barry Hines (editie 2017)
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie (editie 2017)
- Gimmick! di Joost Zwagerman (editie 2017)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (editie 2017)
- Een meisje is maar half af di Eimear McBride (editie 2017)
- De h is van havik di Helen Macdonald (editie 2017)
- Ik Jan Cremer di Jan Cremer (editie 2017)
- Een schitterend gebrek di Arthur Japin (editie 2017)
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera (editie 2017)
- Ik ben niet bang di Niccolò Ammaniti (editie 2017)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (editie 2017)
- Kartonnen dozen di Tom Lanoye (editie 2017)
- Portnoy's klacht di Philip Roth (editie 2017)
- Vrijheid di Jonathan Franzen (editie 2017)
- De man die werk vond di Herman Brusselmans (editie 2017)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (editie 2017)
- Dagboek van een geisha di Arthur Golden (editie 2017)
- Meridiaan van bloed di Cormac McCarthy (editie 2017)
- Een halve gele zon di Chimamanda Ngozi Adichie (editie 2017)
- De helaasheid der dingen di Dimitri Verhulst (editie 2017)
- Nemesis di Philip Roth (editie 2017)
- New Grub street di George Gissing (editie 2017)
- De naam van de roos di Umberto Eco (editie 2017)
- Alles is verlicht di Jonathan Safran Foer (editie 2017)
- De avonturen van Oliver Twist di Charles Dickens (editie 2017)
- De naamgenoot di Jhumpa Lahiri (editie 2017)
- De peetvader di Mario Puzo (editie 2017)
- Flauberts papegaai di Julian Barnes (editie 2017)
- Elementaire deeltjes di Michel Houellebecq (editie 2017)
- Overtocht naar India di E.M. Forster (editie 2017)
- De pianiste di Elfriede Jelinek (editie 2017)
- De postbode belt altijd tweemaal di James M. Cain (editie 2017)
- Bidden wij voor Owen Meany di John Irving (editie 2017)
- Het proces di Franz Kafka (editie 2017)
- Het parfum di Patrick Süskind (editie 2017)
- Een vloog over het koekoeksnest di Ken Kesey (editie 2017)
- De rest van de dag di Kazuo Ishiguro (editie 2017)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (editie 2017)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (editie 2017)
- De geschikte jongen di Vikram Seth (editie 2017)
- De regels van het ciderhuis di John Irving (editie 2017)
- Roest di Philipp Meyer (editie 2017)
- De man die van kinderen hield di Christina Stead (editie 2017)
- Is dit een mens di Primo Levi (editie 2017)
- Zijde di Alessandro Baricco (editie 2017)
- Het verdriet van België di Hugo Claus (editie 2017)
- De stenen dagboeken di Carol Shields (editie 2017)
- Het verhaal van het verloren kind di Elena Ferrante (editie 2017)
- De vreemdeling di Albert Camus (editie 2017)
- Met angst en beven di Amélie Nothomb (editie 2017)
- On the road di Jack Kerouac (editie 2017)
- Bezonken rood di Jeroen Brouwers (editie 2017)
- Bezoek van de knokploeg di Jennifer Egan (editie 2017)
- London fields di Martin Amis (editie 2017)
- De witte tijger di Aravind Adiga (editie 2017)
- De New York trilogie di Auster Paul (editie 2017)
- Jij zegt het di Connie Palmen (editie 2017)
- De zelfmoord van de meisjes di Jeffrey Eugenides (editie 2017)
- In ongenade di J.M. Coetzee (editie 2017)
- Vernon God Little di DBC Pierre (editie 2017)
- Veronica besluit te sterven di Paulo Coelho (editie 2017)
- Levens van meisjes en vrouwen di Alice Munro (editie 2017)
- Het leven van Pi di Yann Martel (editie 2017)
- Wereld en wandel van Michael K di J. M. Coetzee (editie 2017)
- De voorlezer di Bernhard Schlink (editie 2017)
- Alsof het voorbij is di Julian Barnes (editie 2017)
- Huwelijk di Jeffrey Eugenides (editie 2017)
1001 Books You Must Read Before You Die
- De opwindvogelkronieken di Haruki Murakami (2008/2010/2012 Edition)
- 2666 di Roberto Bolaño (2008/2010/2012 Edition)
- Beminde di Toni Morrison (2006/2008/2010 Edition)
- American psycho di Bret Easton Ellis (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Amerikanah di Chimamanda Ngozi Adichie (2018 Edition)
- Amsterdam di Ian MacEwan (2006 Edition)
- Wachten op de barbaren di J.M. Coetzee (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Wolkenatlas di David Mitchell (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Scheepsberichten di Annie Proulx (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het kind in de tijd di Ian MacEwan (2006 Edition)
- Een samenzwering van idioten di John Kennedy Toole (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De welwillenden di Jonathan Littell (2008 Edition)
- De blinde uil di Sadegh Hedayat (2008/2010/2012 Edition)
- De middagvrouw di Julia Franck (2010/2012 Edition)
- Gloed di Sándor Márai (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao di Junot Diaz (2010 Edition)
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Fluwelen begeerte di Sarah Waters (2006 Edition)
- Het huis met de geesten di Isabel Allende (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het slot di Franz Kafka (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De cirkel di Dave Eggers (2018 Edition)
- Wilde zwanen di Jung Chang (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Catch 22 di Joseph Heller (2006/2008/2010 Edition)
- Het complot tegen Amerika di Philip Roth (2006/2008 Edition)
- De correcties di Jonathan Franzen (2006/2010 Edition)
- De troost van vreemden di Ian McEwan (2006 Edition)
- De Zwarte Dahlia di James Ellroy (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Over schoonheid di Zadie Smith (2006 Edition)
- Witte tanden di Zadie Smith (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De duivel en het meisje di Paulo Coelho (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De god van kleine dingen di Arundhati Roy (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De Ontdekking van de Hemel di Harry Mulisch (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Kes di Barry Hines (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Gimmick! di Joost Zwagerman (2008/2010 Edition)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Portret van een jongeman di J.M. Coetzee (2006 Edition)
- Een meisje is maar half af di Eimear McBride (2018 Edition)
- De h is van havik di Helen Macdonald (2018 Edition)
- In het woud di Edna O'Brien (2006 Edition)
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Onzichtbaar di Paul Auster (2010/2012 Edition)
- Ik ben niet bang di Niccolò Ammaniti (2008/2010/2012 Edition)
- Jane Eyre di Charlotte Brontë (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Jazz di Tony Morrison (2006 Edition)
- Kafka op het strand di Haruki Murakami
- Vingervlug di Sarah Waters (2006 Edition)
- Portnoy's klacht di Philip Roth (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Vrijheid di Jonathan Franzen (2012 Edition)
- Het boek van de kinderen di A.S. Byatt (2010/2012 Edition)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Dagboek van een geisha di Arthur Golden (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Meridiaan van bloed di Cormac McCarthy (2008/2010/2012 Edition)
- Een halve gele zon di Chimamanda Ngozi Adichie (2008/2010/2012 Edition)
- Middlesex di Jeffrey Eugenides
- De wereld volgens Garp di John Irving (2006 Edition)
- Nemesis di Philip Roth (2012 Edition)
- New Grub street di George Gissing (2006/2008/2010/2012 Edition)
- 1977 di David Peace (2006 Edition)
- De naam van de roos di Umberto Eco (2006/2008/2010 Edition)
- Laat me nooit alleen di Kazuo Ishiguro (2006 Edition)
- Alles is verlicht di Jonathan Safran Foer (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De avonturen van Oliver Twist di Charles Dickens (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De naamgenoot di Jhumpa Lahiri (2008/2012 Edition)
- De peetvader di Mario Puzo (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Flauberts papegaai di Julian Barnes (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Elementaire deeltjes di Michel Houellebecq (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Overtocht naar India di E.M. Forster (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De passie di Jeanette Winterson (2006 Edition)
- De passie di Jeanette Winterson (2006 Edition)
- De pianiste di Elfriede Jelinek (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De postbode belt altijd tweemaal di James M. Cain (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Bidden wij voor Owen Meany di John Irving (2006/2010 Edition)
- Het proces di Franz Kafka (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het parfum di Patrick Süskind (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Een vloog over het koekoeksnest di Ken Kesey (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De rest van de dag di Kazuo Ishiguro (2006/2010 Edition)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het verhaal van de dienstmaagd di Margaret Atwood (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Spoetnikliefde di Haruki Murakami (2006 Edition)
- De geschikte jongen di Vikram Seth (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De regels van het ciderhuis di John Irving (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Roest di Philipp Meyer (2010 Edition)
- Zaterdag di Ian MacEwan (2006 Edition)
- De man die van kinderen hield di Christina Stead (2008/2010/2012 Edition)
- De grap di Milan Kundera (2006 Edition)
- Is dit een mens di Primo Levi (2006/2010 Edition)
- Zijde di Alessandro Baricco (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Een korte geschiedenis van de tractor in de Oekraïne di Marina Lewycka (2008 Edition)
- Langzame man di J. M. Coetzee (2006 Edition)
- Het verdriet van België di Hugo Claus (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De stenen dagboeken di Carol Shields (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het verhaal van het verloren kind di Elena Ferrante (2018 Edition)
- De vreemdeling di Albert Camus (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht di Mark Haddon (2006/2008 Edition)
- Met angst en beven di Amélie Nothomb (2006/2008/2010/2012 Edition)
- On the road di Jack Kerouac (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Bezoek van de knokploeg di Jennifer Egan (2012 Edition)
- London fields di Martin Amis (2006/2008/2010 Edition)
- De witte tijger di Aravind Adiga (2010/2012 Edition)
- Trainspotting di Irvine Welsh (2006 Edition)
- De New York trilogie di Auster Paul (2006/2008/2010 Edition)
- Klein eiland di Andrea Levy (2008 Edition)
- De zelfmoord van de meisjes di Jeffrey Eugenides (2006/2008/2010/2012 Edition)
- In ongenade di J.M. Coetzee (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Vernon God Little di DBC Pierre (2008/2010/2012 Edition)
- Veronica besluit te sterven di Paulo Coelho (2006/2008/2010/2012 Edition)
- Levens van meisjes en vrouwen di Alice Munro (2008/2010/2012 Edition)
- Het leven van Pi di Yann Martel (2006/2008/2010 Edition)
- Wereld en wandel van Michael K di J. M. Coetzee (2006/2008/2010/2012 Edition)
- De voorlezer di Bernhard Schlink (2006/2008/2010 Edition)
- Alsof het voorbij is di Julian Barnes (2012 Edition)
- Huwelijk di Jeffrey Eugenides (2012 Edition)
- De samenkomst di Anne Enright (2010/2012 Edition)
1001 böcker du måste läsa innan du dör
- The alchemist di Paulo Coelho
- American psycho di Bret Easton Ellis
- Arthur & George di Julian Barnes
- Het huis met de geesten di Isabel Allende
- Het slot di Franz Kafka
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez
- De Da Vinci code di Dan Brown
- Catch 22 di Joseph Heller
- De Commitments di Roddy Doyle
- De troost van vreemden di Ian McEwan
- Kroniek van een aangekondigde dood di Gabriel García Márquez
- Het dagboek van Bridget Jones di Helen Fielding
- De verborgen geschiedenis di Donna Tartt
- Engeland, Engeland di Julian Barnes
- Wilt di Tom Sharpe
- Middernachtskinderen di Salman Rushdie
- Anna, Hanna, Johanna di Marianne Fredriksson
- De vanger in het graan di J.D. Salinger
- De ondraaglijke lichtheid van het bestaan di Milan Kundera
- Ik ben niet bang di Niccolò Ammaniti
- Jane Eyre di Charlotte Brontë
- De geverfde vogel di Jerzy Kosinski
- Portnoy's klacht di Philip Roth
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut
- De wereld volgens Garp di John Irving
- De naam van de roos di Umberto Eco
- De avonturen van Oliver Twist di Charles Dickens
- Een kameel zonder bult di Jonas Hassen Khemiri
- PAN di KNUT HAMSUN
- Flauberts papegaai di Julian Barnes
- De zelfmoordclub di Arto Paasilinna
- Het proces di Franz Kafka
- Het parfum di Patrick Süskind
- Een jongen di Nick Hornby
- De schreeuw van het lam di Thomas Harris
- De vreemdeling di Albert Camus
- On the road di Jack Kerouac
- Ik haal je op, ik neem je mee di Niccolò Ammaniti
- Snel geld di Jens Lapidus
- Mannen die vrouwen haten di Stieg Larsson
1001 Children's Books You Must Read Before You Grow Up
- De jongen in de gestreepte pyjama di John Boyne (2009.0727, 2009, Ages 8↑)
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (2009.0819, 2009, Ages 12↑)
- Kes di Barry Hines (2009.0840, 2009, Ages 12↑)
- De vanger in het graan di J.D. Salinger (2009.0793, 2009, Ages 12↑)
- Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht di Mark Haddon (2009.0982, 2009, Ages 12↑)
11 Famous Books That Are Set in Devon
11 of the best books set in Yorkshire
111 jaar Donner - Een tijdlijn in boeken
- Scheepsberichten di Annie Proulx (1993)
- Beer di Engel Marian (1976)
- Nooit meer slapen di Willem Frederik Hermans (1966)
- Bonita avenue di Peter Buwalda (2010)
- Brick Lane di Monica Ali (2003)
- De stad der blinden di José Saramago (1995)
- Honderd jaar eenzaamheid di Gabriel García Márquez (1967)
- Catch 22 di Joseph Heller (1961)
- Het complot tegen Amerika di Philip Roth (2004)
- De correcties di Jonathan Franzen (2001)
- Indische duinen di Adriaan Van Dis (1994)
- Engeland, Engeland di Julian Barnes (1998)
- Meisje, vrouw, anders di Bernardine Evaristo (2019)
- Grand Hotel Europa di Ilja Leonard Pfeijffer (2018)
- Ik Jan Cremer di Jan Cremer (1964)
- De vlucht di Jesus Carrasco (2013)
- De tolk van Java di Alfred Birney (2016)
- Joe speedboot di Tommy Wieringa (2005)
- Tirza di Arnon Grunberg (2006)
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (1969)
- Max, Mischa & het Tet-offensief di Johan Harstad (2015)
- Duizend schitterende zonnen di Khaled Hosseini (2007)
- Het achtste leven (voor Brilka) di Nino Haratischwili (2014)
- Het parfum di Patrick Süskind (1985)
- De vreemdeling di Albert Camus (1942)
- Bezonken rood di Jeroen Brouwers (1981)
- De witte tijger di Aravind Adiga (2008)
- Tonio di A. F. Th. van der Heijden (2011)
- In ongenade di J.M. Coetzee (1999)
125 Great Southern Books
- Een samenzwering van idioten di John Kennedy Toole
- Spaar de spotvogel di Harper Lee (6)
- Meridiaan van bloed di Cormac McCarthy
- Sophie's keuze di William Styron
- Suttree di Cormac McCarthy
15 Must-Read Translated Books From the Past 5 Years
15 of the best books set in Norfolk
I 150 Grandi Libri dell’Italia unita
- Kalme chaos di Sandro Veronesi (2005)
- Ik ben niet bang di Niccolò Ammaniti (2001)
- De eenzaamheid van de priemgetallen di Paolo Giordano (2008)
The 16 Best Science Fiction Books of All Time
- Slachthuis vijf di Kurt Vonnegut (3)