Beste strips 2010
ConversazioniWordt Vervolgd (Beeldverhalen / Stripverhalen / Graphic Novels)
Iscriviti a LibraryThing per pubblicare un messaggio.
Questa conversazione è attualmente segnalata come "addormentata"—l'ultimo messaggio è più vecchio di 90 giorni. Puoi rianimarla postando una risposta.
1snellius
Wordt tijd om deze groep weer nieuw leven in te blazen. Om te beginnen maar eens met het verzoek: Wat zijn de beste nieuw verschenen strips in 2010?
2Papiervisje
Mezelf beperkend tot het NL taalgebied:
Baudoin: Het Model
Erik de Graaf: Scherven
David Heatley: Mijn brein hangt op zijn kop
Enrique Abuli: Torpedo I
Boucq: De ondraaglijke lichtheid van een doods bestaan
Blutch: Blotch, 02: Op glad ijs
Bourgeon: De kinderen van de wind 7
Alfred/Olivier Ka: Waarom Pierre dood moest
Hermann: Jeremiah, 29: Poesje is dood
Ik had Pinokkio van Winshluss er bij willen zetten, maar die is nog net van 2009.
Baudoin: Het Model
Erik de Graaf: Scherven
David Heatley: Mijn brein hangt op zijn kop
Enrique Abuli: Torpedo I
Boucq: De ondraaglijke lichtheid van een doods bestaan
Blutch: Blotch, 02: Op glad ijs
Bourgeon: De kinderen van de wind 7
Alfred/Olivier Ka: Waarom Pierre dood moest
Hermann: Jeremiah, 29: Poesje is dood
Ik had Pinokkio van Winshluss er bij willen zetten, maar die is nog net van 2009.
3MartinWisse
Ik hreb zelf nog geen nieuwe boeken in 2010 gekocht of zelfs maar gelezen, maar welke nieuwe uitgaven moet ik zeker niet missen?
4Papiervisje
>3 MartinWisse::
Baudoin: Het Model
Over de relatie van een oude schilder met zijn fraaie en zeer jonge modellen. Vormgegeven in de prachtige penseelstreken van Baudoin.
Alfred/Olivier Ka: Waarom Pierre dood moest
Het autobiografische verhaal van Olivier Ka over een progressieve priester, zijn relatie met een groep jonge jongens en het vreselijke geheim dat de jonge Ka jarenlang met zich meedraagt. Fraai vormgegeven door Alfred, biedt dit verhaal een ander subtiel beeld over grijpgrage priesters.
Pinokkio van Winschluss
Winshluss biedt hier een zeer mooi alternatief voor het klassieke Pinokkio verhaal. Prachtig uitgegeven door Oog&Blik
Verzwelg me van Nate Powell
Het is het verontrustende relaas van twee jonge adolescenten die naast de gebruikelijke problemen van het volwassen worden, ook worstelen met schizofrenie en hallucinaties.
Moet je zeker even doorbladeren.
Baudoin: Het Model
Over de relatie van een oude schilder met zijn fraaie en zeer jonge modellen. Vormgegeven in de prachtige penseelstreken van Baudoin.
Alfred/Olivier Ka: Waarom Pierre dood moest
Het autobiografische verhaal van Olivier Ka over een progressieve priester, zijn relatie met een groep jonge jongens en het vreselijke geheim dat de jonge Ka jarenlang met zich meedraagt. Fraai vormgegeven door Alfred, biedt dit verhaal een ander subtiel beeld over grijpgrage priesters.
Pinokkio van Winschluss
Winshluss biedt hier een zeer mooi alternatief voor het klassieke Pinokkio verhaal. Prachtig uitgegeven door Oog&Blik
Verzwelg me van Nate Powell
Het is het verontrustende relaas van twee jonge adolescenten die naast de gebruikelijke problemen van het volwassen worden, ook worstelen met schizofrenie en hallucinaties.
Moet je zeker even doorbladeren.
5snellius
Nog niet gelezen, maar toch wel nieuwsgierig naar van de voor mij bekende auteurs/tekenaars:
Bourgeon: De kinderen van de wind 7
Hermann: Jeremiah, 29: Poesje is dood
Bourgeon: De kinderen van de wind 7
Hermann: Jeremiah, 29: Poesje is dood
6michkepee
Mijn top-10 voor 2010:
1. Tardi - De grote slachting
2. Taniguchi - De tedere jaren #1
3. Seth - George Sprott
4. Sfar - De kleine prins
5. Alfred/Ka - Waarom Pierre dood moest
6. Mazzuchelli - Asterios Polyp
7. De Metter - Shutter Island (beter dan de film!)
8. Folman/Polonski - Walz met Bachir
9. Canales/Guardino - Blacksad #4: De hel, de stilte
10. Winchluss - Pinokkio (pas gelezen in 2010)
1. Tardi - De grote slachting
2. Taniguchi - De tedere jaren #1
3. Seth - George Sprott
4. Sfar - De kleine prins
5. Alfred/Ka - Waarom Pierre dood moest
6. Mazzuchelli - Asterios Polyp
7. De Metter - Shutter Island (beter dan de film!)
8. Folman/Polonski - Walz met Bachir
9. Canales/Guardino - Blacksad #4: De hel, de stilte
10. Winchluss - Pinokkio (pas gelezen in 2010)